INFO SANG SEMUT

INFO SANG SEMUT

PETUA HALAU SEMUT #3

Cara Untuk Mengusir Atau Menghapuskan Semut Dalam Rumah

Musim panas ni musim semut keluar dari persembunyian ke? Sejak kebelakangan ni rumah puteri banyak sangat semut. Kat dapur banyak semut, kat dalam bilik banyak semut, kat ruang tamu pun sama juga. Sampaikan pokok buah nona kat laman rumah puteri pun kena serang dengan semut. Semua buah atas pokok tu dah jadi rezeki semut.

Kalau guna shieldtox atau ridsect ke, mau habis sebotol sehari kalau asyik sembur je. Kejap sembur semua mati, tapi tak sampai setengah jam geng semut yang lain pula datang menyerang. Hai la semut, manis sangat ke rumah puteri ni?
semut

Kerana tak tahan dengan kehadiran semut yang tanpa diundang, puteri cubalah cari kat laman google, mana tau ada cara untuk mengusir atau menghapuskan semut itu. Dalam istilah lain, membunuh semut tu. Dan hasilnya, puteri jumpa beberapa tips ni.

Cara Untuk Membunuh Atau Menghapuskan Semut Dalam Rumah:

1) Letakkan kulit timun di tempat yang biasanya ada banyak semut. Dari apa yang puteri baca, semut tak suka bau timun. Yer ke?

2) Taburkan serbuk lada hitam di atas semut. Tak taulah apa akan jadi kalau kita taburkan serbuk lada hitam. Mungkin semut tu akan mati la kot.

3) Celup kain dengan minyak masak dan lap kawasan yang sentiasa ada semut. Habis berminyak la semua kawasan nanti kan. Hurmm.

4) Letakkan beberapa tangkai cili kering di kawasan-kawasan yang biasanya didatangi semut. ‘Anak anak’ mesti buat main dengan tangkai cili kering tu nanti..hehe

Ni antara tips untuk menghapuskan semut dalam rumah yang dapat puteri cari. Ada tak antara korang yang pernah mencuba tips ni? Berhasil atau tak? Atau korang ada cara lain untuk mengusir atau menghapuskan semut. Kongsikanlah dengan puteri.

0 Response to "PETUA HALAU SEMUT #3"

Post a Comment

Popular Posts

My Blog List